. panji semarang berita politik sukan hiburan hot gossip kontroversi sensasi hangat panas: Resepi Rahsia Gulai Tempoyak Sedap, Enak & Lazat

facebook like pop up

Thursday, 4 October 2012

Resepi Rahsia Gulai Tempoyak Sedap, Enak & Lazat









RESEPI GULAI TEMPOYAK

Gulai Tempoyak memang sedap aaa di makan bila sudah di masak. Tapi kadang-kadang selera terbantut apabila apa yang disajikan tak menepati lidah yang merasa..Jadi di sini saya ingin kongsikan pada anda semua tentang satu rahsia besar bagaimana nak menghasilkan satu masakan gulai tempoyak yang paling sedap pernah diterokai abad ini !!

Sila Baca Artikel Ini Selanjutnya di Bawah

Sediakan bahan-bahan yang diperlukan seperti biasa, seperti mana yang anda selalu gunakan untuk memasak gulai tempoyak.

Selalunya orang masak gulai tempoyak guna ikan,tak pernah jumpa lagi yang masak gulai tempoyak guna ketam atau udang atau daging.Cuma kat negeri Pahang Siti Nurhaliza sorang aje yang masak tempoyak guna ayam.

Nak sedap gulai tu gunalah ikan patin ke atau ikan keli atau ikan sungai yang lain, paling teruk pun guna ikan kembung jer....tapi ingat ikan kembung skrg dah mahal.... lebih mahal dari harga ikan keli.

Jangan lupa sila gunakan tempoyak yg original, 150 % terbaik dari ladang, tempoyak yang dihasilkan dari isi buah durian yang asli, tanpa bahan campuran pisang atau pun tepung !!
(Kalau yang ni kantoi memang hancus ler gulai tempoyak anda !!)

Apabila masakan dah mendidih mengelegak camtu, ikan pun dah empuk jgn lupa taruk pak aji no moto sebagai agen asing (pemain import) bertujuan untuk penambah baikkan dr segi rasanya...

Conform gulai tempoyak anda akan jadi yg tersodap di seantero dunio !!



Best Song Ever .....






ARTIKEL INI DI TAJA OLEH

Rahsia Kehidupan Sejati !!
Anda Pasti Teruja Bila Melihatnya !!



CERITA LANJUT





Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!