. panji semarang berita politik sukan hiburan hot gossip kontroversi sensasi hangat panas: October 2012

facebook like pop up

Wednesday, 31 October 2012

Kisah Benar - Ketua Kumpulan Al-Maunah Mati Sebelum Gantung !!








Seorang ustaz telah menceritakan sebuah kisah yang berlaku di penjara Sg. Buloh.

Sebuah kisah benar.

Mengikut cerita beliau, semasa beliau habis memberi ceramah agama pd banduan2 di sana...

Pengarah Penjara telah berjumpa dgn beliau dan menceritakan pd beliau tntg seorang banduan yg bernama AMIN....

iaitu ketua kumpulan Al-Mau'una yg didapati bersalah kerana melancarkan perang kepada Yg Dipertua Agong.

Amin dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Apa yg menarik ialah peribadi si Amin ini.

Beliau seorang yg berdisplin, kuat beramal, mengaji quran, solat malam dan baik dikalangan sesama banduan lain.

Pendek kata banduan yg tiada bermasalah.

Seminggu sebelum dia digantung, pengarah penjara telah menziarahi sel beliau dan terkejut kerana terdapat bau yg harum.

Bau itu tak hilang walaupun beliau telah pulang ke rumah, bau harum itu masih melekat pd pakaiannya.

Mengikut ceritanya lagi, pd mlm sebelum dia digantung, dia berpesan supaya dikejutkan pada jam 4.00 pagi.

Dia digantung pada subuh pagi jumaat.

Pada mlm sebelum dia digantung, didapati Si Amin ini tidur begitu lena sekali seolah2 tiada apa2 akan berlaku pd pg esoknya sedangkan dia akan dihukum gantung pada pg esok.

Bayangkan kalau org nak kena gantung pg esok, mesti gelisah dan mesti tak boleh tidur punya.

Bila tepat jam 4.00 pg, Amin ini pun dikejutkan, dia terus beramal, solat taubat, tahajud, mengaji dan sujud syukur dan dia berpesan supaya dibawa ke tali gantung ketika dia sedang sujud syukur.

Ketika Amin sedang sujud pd masa itulah dia dibawa ke tali gantung.

Bila tiba masa hendak digantung, tiba2 Amin ini pengsan dan tidak sedarkan diri.

Masa semakin suntuk dan Amin harus digantung ketika itu juga, maka kepala dia ditutup dgn kain hitam dan hukuman pun dijalankan.

Agak pelik ketika itu kerana hukuman gantung tersebut seperti menggantung anak patung yg tidak bernyawa, tiada pergerakan, tiada jeritan.

Didapati juga selipar jepun yg dipakai oleh Amin masih melekat pd kakinya, begitu juga tasbih masih tidak terlepas dari tangan.

Apabila janazah Amin dibuka penutup muka didapati lidah tidak terjelir keluar spt kebiasaan mereka yg digantung.

Tangan spt org dlm solat di jari telunjuk spt membaca tahiyat akhir.

Subhanallah. ......... mungkin Allah sudah mengambil nyawanya dulu sebelum digantung... ...

Begitulah kebesaran Allah yg memberi Rahmat kepada hamba2 nya yang soleh dan sentiasa bertaubat.

Mungkin ini satu petunjuk dari ALLAH kpd kita semua.

Inilah kisah yg diceritakan semula oleh Ustaz tersebut, WALLAHU A'LAM.




Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY





JAM TAWAF NANO GOLD
( Scalar Energy Vital Ion )


- Revolusi Terhebat Dalam Dunia Perubatan Moden !!


Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ

Friday, 26 October 2012

Khasiat Daging Kanggaroo Yang Ajaib !!








Org asli Australia mkn daging kangaroo, sebab tu sihat..tak ade sakit buah pinggang, rupa2nya selepas kajian dibuat, daging kangaroo mempunyai khasiat tersendiri utk cuci buah pinggang, menambah kesuburan lelaki/wanita, mencairkan darah, menghilangkan keletihan melampau / fatique.

Kangaroo jantan mampu 'berbini' sehingga 40 ekor dlm satu2 masa, mampu mengawan kesemuanya, yg menariknya..semua hamil! tanpa 'failed'.

Wah patutlah orang australia kuat kuat dan besar-besar, mungkin sebab tulah dia oran kuat dalam sukan ragbi & juga hoki...

Di bawah ini ada cerita berkenaan dengan khasiat ajaib daging kanggaroo



PENINJU heavyweight dari Liverpool, David Price mendedahkan diet intensif menerusi pengambilan daging kanggaru selama sepuluh hari memberikan hasil luar biasa dan perubahan terhadap fizikalnya menjelang misi mempertahankan gelaran Britain, menentang Audley Harrison malam ini.






( ** Updated - Beliau telah pun menang dgn pukulan TKO !! ** )



Price memberitahu dia merasai peningkatan tahap tenaga, rambutnya tumbuh lebih cepat berbanding kebiasaannya, kakinya semakin besar dan menurutnya ia adalah hasil daripada daging rendah lemak yang mengandungi hanya dua peratus lemak dan protein yang tinggi.

Daging kanggaru mempunyai gabungan asid linoleic dengan kepekatan tinggi dan mempunyai pelbagai khasiat termasuk bahan anti karsinogeni dan anti diabetik, selain mengurangkan obesiti dan atherosclerosis ia sudah lama diambil atlet lompat bergalah Olimpik, peserta Ironman dan atlet bina badan di Australia.

Sejak mengambil hidangan daging itu, isteri Price, Jade yang juga tukang gunting rambut lelaki terpaksa menggunting rambutnya setiap dua minggu.

“Ia tumbuh dengan pantas. Pelik, “ kata atlet yang kekal dengan rekod 13 perlawanan tanpa kalah.

“Saiz kaki saya adalah 12 tetapi menjadi 13 apabila saya mengukur but minggu lalu. Janggut saya juga tumbuh dengan pantas minggu lalu.” Price dilihat dalam keadaan berjambang sewaktu sidang media bersama Harrison di Liverpool.

“Begitupun saya rasa semakin bersemangat melangkah ke kem lompatan tali saya lebih baik daripada sebelumnya.”

Pengurus tinju, Frank Maloney berkata ada perbezaan dalam penampilan Price di kem ini.

“Dia mula mencipta gelombang yang sama seperti ketika Lennox Lewis sebelum menentang Razor Ruddock.”







Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY

THIS IS WHAT WOMEN REALLY WANT !!
THIS IS ABSOLUTELY AMAZING !!






Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ

Tuesday, 23 October 2012

NASA jangkakan bumi akan gelap Pada 23, 24 dan 25 Dis 2012 ?







Berita Gempar Satu Planet !!

Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana atau anugerah? Entah benar atau ke tidak hanyalah jangkaan manusia sahaja.

Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.

Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu.

Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Gini je lah!, kita tunggu dan lihat je lah nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 tu, ni hanyalah jangkaan atau ramalan manusia je, tak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.

Jangkaan NASA ini menepati ramalan suku kaum Maya yang mengatakan kiamat akan berlaku pada tarikh 21, 23 24 atau 25 disember tahun 2012 !! Ramalan di perkuatkan lagi dengan salah satu ramalan nostradamus yang meramalkan dunia juga akan kiamat pada tahun 2012.

Sila baca ramalan nostradamus ini di sini

Ramalan Nostradamus : Gangnam Style Picu Kiamat?



Ramalan Nostradamus : Gangnam Style Picu Kiamat?


Wallahuallam bisawat !



ARTIKEL INI DI TAJA OLEH


PRODUK AJAIB YANG WAJIB ANDA CUBA !!





Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

Friday, 19 October 2012

Nice Video 02





Beberapa Koleksi Video Music Yang Menarik



Shae Sayang New Music Video 2013





cleopatra stratan new song 2013





aris ariwatan 2013





wonder child





baby lisa





ARTIKEL INI DI TAJA OLEH


MAKAN KESIHATAN TERUNGGUL DI DUNIA !!


Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

Thursday, 18 October 2012

Nice Video 01





Beberapa Koleksi Video Music Yang Menarik



Raja Lawak Indon - Kelakar Habis !!









Orang Pompuan Misti Suke Dengar Lagu Nie!!





ARTIKEL INI DI TAJA OLEH



KLIK SINI UNTUK TAHU LEBIH LANJUT !!


Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

Wednesday, 17 October 2012

Apakah Benar Allah Itu Wujud?










Di pinggir sebuah bandar, seorang lelaki berbadan tegap merenung tajam lelaki tua yang berada di depannya.

“Wahai ulama. Katakan kepadaku, apakah benar Allah itu wujud?”

Dengan tenang, lelaki tua membuka bicara.

“Anak muda, lihat pokok itu. Dari mana asal pokok itu?”

“Mestilah dari benihnya.”

“Jika begitu, lihat pula dirimu. Dari mana asal dirimu?”

“Aku berasal dari ibubapa ku. Mereka melahirkan aku.”

“Maka, kau bersetuju jika aku katakan bahawa setiap yang ada di dunia ini ada asal-usulnya, ada penciptanya?”

“Ya. Aku setuju. Aku setuju bahawa setiap yang ada didunia punyai asal-usulnya dan penciptanya. Tapi, aku nyata masih ragu-ragu. Jika benar Allah itu wujud, mengapa kita tidak mampu melihat-Nya?”

‘Wahai anak muda, apa pegangan agamamu?”

“Aku seorang Nasrani. Aku yakin Isa itu anak Allah kerana dia boleh dilihat dan dia pernah wujud”.

“Anak muda, aku mahu bertanya. Adakah kamu setuju bahawa anak ayam akan menyerupai ibunya? Adakah kamu percaya, anak kambing akan menyerupai ibunya?”

“Pasti.”

“Lalu, bagaimana kamu boleh katakan Isa itu anak Tuhan, sedangkan Tuhan tidak mati dan Isa pula mati.”

“Jangan kamu cuba memutar belit. Kamu belum menjawap persoalanku lagi. Kamu orang islam, tak nampak Allah, tapi bagaimana kamu percaya ia wujud?”.

“Anakku. Bagaimana jika aku katakan bahawa bukan semua perkara boleh kita lihat, tapi kita tahu ia wujud. Lihat dirimu, apa kau mampu melihat otak yang berada dalam kepalamu? Apa kau mampu melihat jantung yang berada dalam badanmu? Bagaimana pula dengan udara. Apa kau mampu melihat udara? Tidak. Tapi kau tahu ia wujud. Allah juga begitu. Kita tak mampu melihat Allah, kerana itu kehendak-Nya. Allah tidak sama seperti makhluk. Jika kita mampu melihatnya, itu tanda bahawa kita hebat. Maka, Allah sengaja menyembunyikan wajah-Nya, supaya kita merasakan bahawa Dia hebat. Dia Berkuasa. Bahkan, Dia mampu berbuat apa saja. Seperkara, Allah itu tidak boleh dilihat di dunia kerana Dia hanya boleh dilihat oleh ahli syurga sahaja. Maka anak muda, jawab pertanyaanku tadi. Allah tidak mati, jadi mengapa Isa yang kau kata anak Tuhan boleh mati? ”

“Jika begitu, khabarkan kepadaku siapa ayah isa?”

“Penciptaan Isa itu sesungguhnya sama seperti penciptaan Adam. Manusia pertama di bumi. Allah Maha Kuasa. Dia mampu menjadi segala sesuata dengan kehendaknya. Maka, kerana itu Dia jadikan Isa, tanpa bapa.”

“Baiklah wahai ulama. Aku berpuas hati dengan jawapanmu. Tapi aku cuma ada satu persoalan sahaja lagi. Apa bukti Allah wujud?”

“Buktinya ialah dirimu.”

“maksudmu?”

“Jika Allah tiada, maka siapa yang menciptakan bumi ini?”

“Ia terjadi sendiri”

“Tadi kau setuju bahawa setiap yang wujud atas bumi ini ada penciptanya bukan? Maka, mustahil bumi ini boleh wujud dengan sendiri”

“Mengapa mustahil?”

“Kerana jika sesuatu itu boleh wujud dengan sendiri, pasti kau akan melihat bahawa manusia pasti tidak mampu membina rumah kerana setiap kali mereka menebang pokok, pokok itu akan tumbuh kembali. Kamu juga pasti tidak akan mampu makan, kerana setiap kali kamu menyembelih bianatang, pasti binatang itu akan kembali hidup kembali, tidak mati-mati. Kamu juga pasti tidak mampu untuk berjalan kemari untuk bertemu denganku, kerana sekali kau melangkah, kamu pasti akan terjatuh kerana permukaan bumi yang sentiasa boleh berubah-ubah sesuka hati. Kamu juga akan dapati bahawa ada hari yang ada siang, dan ada hari yang ada malam. Siang dan malam boleh berlaku, dan boleh tidak berlaku. Sesukahati. Kamu juga akan mendapati bahawa hujan boleh turun selama 1 tahun tanpa henti. Semua bolah berlaku jika kamu kata alam ini tiada kuasa yang mengawal. Tapi, segala yang berada atas muka bumi ini sangat teratur. Sempurna. Bukankah ini tanda bahawa ada satu kuasa yang mencipta, mengurus dan mentadbir alam ini?”

“Ya. Tidak dinafikan. Tuhan lah yang mentadbir alam ini”

“Jadi pada perkiraanmu, adakah tuhan itu mati atau Tuhan Yang Maha Hidup?”

Senyap..

“Bagaimana, adakah Tuhan yang mati menguruskan alam ini, atau Tuhan yang Maha Berkuasa?”, ulama itu mengulangi pertanyaan. Raut wajahnya tetap tenang kerana dia pasti bahawa pemuda itu sudah faham.

Lalu, dengan perlahan pemuda itu menjawab, “Tuhan yang tidak mati”

Lalu dia bangkit, “Ketahuilah wahai ulama. Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan selain Allah, dan Muhammad itu pesuruh Allah”.

Setiap orang islam percaya bahawa Allah itu wujud. Tapi seringkali, ‘kewujudan Allah’ hanya ada pada akal kita. Tidak pada hati. Hati kita masih tidak merasakan kewujudan Allah. Kerana itu, kita masih bergelumang dengan maksiat, seolah-olah kita tidak diperhatikan. Seolah-olah kita tidak akan di hisab, dan seolah-olah kita tidak akan diberikan balasan.

Muhasabah diri…





Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY





JAM TAWAF NANO GOLD
( Scalar Energy Vital Ion )


- Revolusi Terhebat Dalam Dunia Perubatan Moden !!


Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ

Rahsia Pancutkan Isteri








Masih tercari cari cara nak puaskan nafsu berahi isteri anda yang tersayang??

Kalau masih belum berjaya ni ada sempoi punya tips utk kebahagiaan rumahtangga anda
juga istimewa untuk melihat isteri tersayang menangis kepuasan...

boleh cb sendiri kat rumah, ye la takkan kat bawah pokok pulak yer ...



Just gunakan jari sahaja (jgn guna cangkul pulak !!)
masukkan seperti di dalam rajah di atas, kemudian gentel... hehehehe

kalau tak percaya jgn cuba....



Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY

Rahsia Pancutkan Isteri Tersebar !!
Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!






Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

Rahsia Kamal Attartuk








Kamal Ataturk diberi gelaran al-Ghazi (orang yang memerangi). Perkataan Ataturk bermakna bapa orang Turki. Artaturk ialah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan Kerajaan Islam Turki pada tahun 1343H (1924M).Beliau dilahirkan pada tahun 1299H (1880M) di bandar salonika, Greek yang ketika itu merupakan jajahan takluk Kerajaan Uthmaniyyah. Bapanya bernama Ali Reda Afandi, berkerja sebagai pengawal di jabatan Kastam. Ada yang mengatakan beliau ialah bapa tiri Ataturk dan bukan bapa kandungnya. Ada juga yang mengatakan Ataturk oleh Guru matematiknya yang bernama Mustafa. Mustafa bertugas di sekolah Ataturk iaitu sebuah sekolah menengah tentera dan pada ketika itulah beliau tertarik dengan kebolehan Ataturk dalam bidang matematik lalu mencadangkan nama Mustafa Kamal.

Ketika Mustafa Kamal mencapai usia 12 tahun, beliau memasuki Sekolah Tentera Salonika. Kemudian beliau menyambung pelajaran di Akademi Tentera Monasitar pada tahun 1302H (1885M). Pada tahun 1322H (1905M), beliau memasuki kolej tentera di Istanbul dan menamatkan latihan ketenteraannya pada tahun 1325H. (1907M). Kemudiannya, belaiu telah ditugaskan di Kem Tentera Batalion ketiga di Salonika. Ataturk hidup tanpa isteri dan anak-anak. Isterinya bernama Latifah Hanim hanya mampu tinggal bersamanya selama setahun sahaja kerana tidak tahan dengan kefasikan Ataturk. Kediamannya dipenuhi dengan segala macam kemungkaran daripada arak sehinggalah wanita. Sewaktu Mustapha Kamal Attaturk menjadi perdana menteri Turki, dia telah membuat undang-undang yang amat bercanggah dengan ajaran agama Islam, antaranya ialah :
1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi(sesuai dengan kehendak barat).
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden."
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek- arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.
10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam.
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan di mana tuhan > tinggal?" oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan" beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

Kematian Kamal Atartuk Yang Menyeksakan
Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia. Antaranya ialah :
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak jugak hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jamdisebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.
Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau.

Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi namaEtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953).
Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya diletakkan dalam keranda timah dan dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan.Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar. Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!
Maha suci Allah.. Itulah azab yang diterima oleh seorang yang menentang Agama Allah secara terang-terngan.. Belum lagi azab yang ditanggung di akhirat kelak yang kekal abadi.. Dan itulah yang selayaknya diterima oleh si murtad Mustafa Kamal Ataturk LAKNATULLAH!!





Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY





JAM TAWAF NANO GOLD
( Scalar Energy Vital Ion )


- Revolusi Terhebat Dalam Dunia Perubatan Moden !!


Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ

7 Kalimah Keramat








Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak busa laut.

1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut.

4. Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.

5. Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.

7. Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang dan malam sehingga tak terpisah dari lidahnya , mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu, walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, karena sudah biasa.


Best Song Ever .....



THIS ARTICLE IS SPONSORED BY





JAM TAWAF NANO GOLD
( Scalar Energy Vital Ion )


- Revolusi Terhebat Dalam Dunia Perubatan Moden !!


Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ

Teka -Teki Imam Ghazali






Siapa yang tak kenal dengan Imam AL Ghazali.. Beliau merupakan salah seorang dari cendiakawan ilmuan yang terkenal di seluruh pelusuk dunia Islam. Banyak kisah menarik boleh di dapati dari catatan hidupan beliau.

Sila Baca Artikel Ini Selanjutnya di Bawah


ARTIKEL INI DI TAJA OLEH


Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau memberikan beberapa pertanyaan yang unik.

Imam Ghazali= Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini ?
Murid 1 = Orang tua
Murid 2 = Guru
Murid 3 = Teman
Murid 4 = Kaum kerabat
Imam Ghazali = Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati (Surah Ali-Imran :185).

Imam Ghazali = Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini?
Murid 1 = Negeri Cina
Murid 2 = Bulan
Murid 3 = Matahari
Murid 4 = Bintang-bintang
Iman Ghazali = Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama.

Iman Ghazali = Apa yang paling besar didunia ini?
Murid 1 = Gunung
Murid 2 = Matahari
Murid 3 = Bumi
Imam Ghazali = Semua jawapan itu benar, tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al A’raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka.

Iman Ghazali = Apa yang paling berat di dunia?
Murid 1 = Baja
Murid 2 = Besi
Murid 3 = Gajah
Imam Ghazali = "Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72 ). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah"

Imam Ghazali = Apa yang paling ringan di dunia ini?
Murid 1 = Kapas
Murid 2 = Angin
Murid 3 = Debu
Murid 4 = Daun-daun
Imam Ghazali = "Semua jawaban kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT. Gara-gara pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat"

Imam Ghazali = Apa yang paling tajam sekali di dunia ini?
Murid- Murid dengan serentak menjawab = Pedang
Imam Ghazali = "tu benar, tapi yang paling tajam sekali di dunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudah menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri"

Tips Mudah Hamil Bagi Pasangan Yang Sukar Dapat Anak









Dewasa ini ramai pasangan yang berkahwin sukar mendapatkan cahaya mata. Adanya sudah lebih 15 tahun berkahwin baru berjaya mendapatkan anak. D sini saya sertakan tips yang sangat mudah bagi mana -mana pasangan yang hingga ketika ini belum lagi berjaya mendapatkan baby. Tips ini saya sudah berikan kepada beberapa pasangan yg sukar dapat anak dan ternyata berjaya..

Langkah-Langkah Untuk Cepat & Mudah Hamil

Langkah pertama bermula dari hari terakhir isteri datang haid. Selepas kering haid dan si isteri dah mula cuci kain telekung (dah boleh sembahyang balik ler tu) si suami pula jangan dok nak menggatal gesek sana gesek sini... al maklumlah dah hampir 2 minggu cuti, nafsu pun mungkin dah berkobar kobar tu....

sabar... sabar... ada agenda penting yg perlu di laksanakan dulu... nak baby tak ??
Kalau nak kena ikut aturan ni dulu...

Anda sebagai suami di kehendaki sambung balik cuti lagi dua minggu dari mengadakan hubungan kelamin dengan isteri.... yerr.. betui.... apa lak tipunyerr.... Ini bermakna anda harus bagi perlepasan bagi isteri anda agar 'bermuda triangle nyer itu tidak di sentuh oleh anda selama 2 minggu lagi..

adusss..... tak per tak per.. 2 minggu jer lagi... kalau duda lagi seksa sbb kena tunggu bertahun tahun selagi tak dapat kahwin bini baru....betui tak? hehehe..

Dalam waktu menunggu itu anda sebagai suami di larang sama sekali mengeluarkan sperma anda baik antara sedar, tidak sedar, secara paksaan atau terpaksa atau dipaksa.
Begitu juga dengan si isteri, kena sama berpuasa, INGAT tempoh kuarantin & larangan untuk anda berdua adalah bermula dari hari pertama isteri datang haid lagi...

Selepas habis tempoh 2 minggu lepas haid yg terakhir itu lah baru anda dibenarkan untuk bersama...Waktu ini di panggil waktu subur tahap tertinggi bagi kaum wanita, manakala bagi lelaki pula adalah tahap gila jimak peringkat tertinggi tahap gaban .... Di saat ini sperma lelaki yang sudah lama terpendam sudah menjadi cukup matang dan bersedia untuk memancarkan benih benih yg mantop dan dan tiada masalah untuk sampai ke destinasi...







Di syorkan sebelum bermulanya acara perasmian anda di malam nanti, agar buat candle light dinner, wujudkan suasana romantik, cumbu cumbuan mesra yg penuh keghairahan serta suasana yg amat indah dan memberahikan kedua pasangan...

Paling penting bagi yang beragama islam sebelum acara di mulakan di galak dan di sunatkan solat sunah 2 rakaat serta solah hajat minta pertolongan pada Allah yang maha kuasa agar di murahkan rezeki dan di kurniakan anak yg soleh...

Kalau dapat anak pun tapi dari jenis yang jadi hantu raya pun masalah gak...
nak dapat susah, tapi bila dah dapat lain plak jadinya...

setakat itu sahaja tips saya kali ini... selamat mencoba !!


Best Song Ever .....


ARTIKEL INI DI TAJA OLEH

‘RAHSIA PANCUTKAN ISTERI ANDA !! ’
Must Look Before Comment !!






Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

Datuk Lee Chong Wei Kahwin







Datuk Lee Chong Wei Wedding,tahniah diucapkan kepada DLCW, semoga cepat-cepat dapat baby and dah tentu kami akan nantikan hero baru badminton Warisan DLCW,

Sila Baca Artikel Ini Selanjutnya di Bawah


ARTIKEL INI DI TAJA OLEH

KLIK SINI UNTUK TAHU LEBIH LANJUT !!




GAMBAR-GAMBAR PERKAHWINAN DATUK LEE CHONG WEI




aiisyehh... tersilap lah pulak... ni Lin Dan yang Kawin




Waahh... Gelojoh tul lah budak ni !!




Tak habih habih dgn cium... dalam bilik nanti cium ler puas puas !!




Lin Dan Bersama Isteri Sebelum Majlis Perkahwinan

Wife : Ayang Takut aaa... Abang ni misti ganas di mlm pertama ni.. tgk tatoo pun dah tau
LD : Tak Ganas lah...tu sumer gossip jer... Abg main dgn Chong Wei jer ganas..Dgn Ayang abg buat slow slow..seperti menarik benang dari dalam tepung kurma jer.....
Wife : Alaaa... cinonet nyer abang punyer.....