. panji semarang berita politik sukan hiburan hot gossip kontroversi sensasi hangat panas: Cara MUDAH Latih Kucing Anda Kencing Di Tandas - Ramai Yang TAK TAHU !!!

facebook like pop up

Saturday 8 April 2017

Cara MUDAH Latih Kucing Anda Kencing Di Tandas - Ramai Yang TAK TAHU !!!





Kucing Kencing Merata.
Ini Cara MUDAH Latih Kucing Anda Kencing Di Tandas - Ramai Yang TAK TAHU !!!



TOTAL VIEW
page visitor counter
who is online counter blog counter


Oklah disini saya nak berkongsi tips bagi mengelak kucing membuang air merata-rata di dalam rumah yang saya perolehi dari sumber internet. Tips ini juga menjadi panduan dan juga pengetahuan buat saya begitu juga anda yang cukup bermanfaat

1.Cuka
Jika anda terlihat tempat di mana kucing anda baru sahaja kencing, anda perlu membersihkannya segera. Kucing cenderung pergi ke tempat yang sama berulang-ulang kali, oleh itu anda perlu bertindak segera. Gunakan kain bersih untuk mengelap air kencing hingga kering. Setelah bersih, bilas dengan menggunakan sedikit air dan cuka. Cuka membantu menghilangkan bau yang tidak menyenangkan dan sangat berkesan menghilangkan bau dari air kencing kucing.

2.Toilet Training
Sediakan kawasan yang berpasir untuk kucing dan ajarkan mereka untuk menggunakannya dengan kerap. Kebanyakan kucing mempunyai kebolehan belajar dengan agak cepat. Saya takde pun mende tuh sbb saya suka kucing berak @ kencing ditempat tersorok diluar kawasan rumah.

3.Serai
Orang cakap bau serai adalah sejenis bau yang benar-benar tidak disukai oleh kucing. Anda boleh membeli beberapa produk berasaskan serai atau serai wangi di pasaraya berdekatan dan semburkan di kawasan di mana kucing sering kencing di dalam rumah ataupun anda boleh letakkan sahaja di tempat yang strategik seperti di dalam bilik atau di dapur.




Best Song Ever .....




THIS ARTICLE IS SPONSORED BY





JAM TAWAF NANO GOLD
( Scalar Energy Vital Ion )


- Revolusi Terhebat Dalam Dunia Perubatan Moden !!


Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ