. panji semarang berita politik sukan hiburan hot gossip kontroversi sensasi hangat panas: Belum Sebulan Hilang Kuasa, Kenapa UMNO Sudah Jadi Papa Kedana ?

facebook like pop up

Friday 1 June 2018

Belum Sebulan Hilang Kuasa, Kenapa UMNO Sudah Jadi Papa Kedana ?





Adakah UMNO sudah papa kedana ketika ini?

Baru tidak sampai sebulan kehilangan kuasa dalam kerajaan yang dipegang sejak lebih 60 tahun lalu, UMNO kini seolah-olah sudah hilang daya untuk menggerakkan parti itu dengan menamatkan serta-merta penyaluran kewangan bulanannya yang lazim diterima sebelum ini.

Dalam surat yang ditandatangani oleh Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor, ia menyebut setelah meneliti kedudukan kewangan, parti ingin memaklumkan yang mana penyaluran peruntukan bulanan kepada pihak Bahagian dan Pergerakan Sayap-sayap Bahagian terpaksa ditamatkan bermula Mei 2018.

Dalam surat itu juga meminta agar pihak Bahagian dan Pergerakan Sayap-sayap Bahagian dapat meneruskan pengoperasian parti seperti kebiasaan meskipun tanpa peruntukan tersebut.



TOTAL VIEW
page visitor counter
who is online counter blog counter
Kenapa hanya baru tidak sampai sebulan kehilangan kuasa, UMNO tiba-tiba sudah jadi miskin dan papa kedana sehingga tidak mampu lagi menyalurkan peruntukan bulanan kepada bahagian dan sayap-sayap?

Apakah UMNO tidak mempunyai wang langsung dalam akaun banknya?

Ke mana wang parti yang dikumpul sejak 60 tahun berkuasa selama ini?

Adakah hanya pemimpin UMNO saja kaya raya, tetapi parti sebenarnya miskin dan papa kedana?

Tiadakah mereka yang kaya raya itu sanggup untuk menghulurkan derma kepada parti sendiri sedangkan mereka mengaut kekayaan pun atas nama UMNO?

Kenapa pemimpin yang menerajui UMNO sekarang tidak cuba meminta wang derma yang kononnya daripada Pak Arab yang pernah diterima oleh bekas Presiden UMNO, Najib Razak?

Bukankah Najib ada menyatakan walaupun wang itu disalurkan atas nama akaun peribadinya, tetapi ia bukanlah kepunyaannya?



Kesian UMNO....belum sebulan hilang kuasa, sudah begini jadinya!

Bagaimana agaknya nasib parti itu selepas setahun atau lima tahun akan datang?

Dengan keadaan tiada wang seperti yang ditunjukkan sekarang ini, bolehkah UMNO terus bernyawa lagi untuk menghadapi pilihanraya seterusnya?

Atau UMNO memang sedang menuju kematiannya?

(ShahbudinHusin 31/05/2018)





Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY

THIS IS WHAT YOU REALLY WANT !!
THIS IS ABSOLUTELY AMAZING !!






Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ