. panji semarang berita politik sukan hiburan hot gossip kontroversi sensasi hangat panas: Wira Jerman pada minit-minit terakhir - Sepakan Percuma Kroos Lengkapkan Kebangkitan Klasik Jerman

facebook like pop up

Saturday 23 June 2018

Wira Jerman pada minit-minit terakhir - Sepakan Percuma Kroos Lengkapkan Kebangkitan Klasik Jerman







TOTAL VIEW
page visitor counter
who is online counter blog counter


Toni Kroos muncul wira Jerman apabila menjaringkan gol kemenangan ketika membantu pasukannya menewaskan Sweden 2-1 dalam aksi kedua Kumpulan F Piala Dunia.

Juara dunia itu beraksi dengan tekanan selepas terdesak mencari tiga mata berharga ekoran kekalahan tipis 0-1 kepada Mexico pada 17 Jun lalu.

Jerman memulakan perlawanan ini dengan intensiti tinggi namun malangnya apabila berada dalam kotak penalti mereka tidak mampu menyudahkan peluang.

Skuad kendalian Joachim Low itu yang menguasai permainan terlebih dahulu dikejutkan dengan jaringan Ola Toivonen pada minit ke-32. Gol tersebut terhasil daripada serangan balas yang sangat tajam. Sekali lagi unit tengah Jerman tiada perlindungan ke atas pertahanan akhir.



Jerman menguasai 76% penguasaan bola pada separuh masa pertama, namun sangat tumpul di kawasan serangan.

Namun tiga minit selepas babak kedua, Marco Reus yang dibawa masuk berjaya menyamakan kedudukan hasil hantaran Mario Gomez.



Muller kemudian hampir menambah gol menerusi tandukan. Werner sekali lagi mencipta peluang menerusi larian ke byline, namun percubaan Jonas Hector diselamatkan.

Reus sekali lagi mendapat peluang di hadapan gol namun ‘flick’ beliau sedikit tersasar.

Usaha Jerman memburu tiga mata kelihatan sukar kerana beraksi dengan hanya 10 pemain setelah Jerome Boateng dilayangkan kad kuning kedua pada minit ke-82.



Sweden hampir di hadapan namun Neuer menyentuh bola pada saat di mana Guidetti berpeluang menjaringkan gol.

Olsen menyelamatkan tandukan deras oleh Gomez yang menyambut hantaran Kroos. Pada masa kecederaan, Brandt melakukan percubaan deras yang terkena tiang.

Ketika permainan seakan-akan berkesudahan seri, Jerman mendapat sepakan percuma daripada sudut sukar berpunca daripada sepakan bola mati Marco Reus setelah Timo Werner dikasari oleh pemain Sweden, Jimmy Durmaz pada waktu kecederaan.Kroos dengan elegan menjaringkan gol kemenangan dan membolehkan Jerman menang 2-1.




Kemenangan itu membolehkan skuad Die Mannschaft menduduki tangga kedua berkongsi tiga mata dengan Sweden, manakala. Mexico di kedudukan teratas dan Korea Selatan di tangga tercorot tanpa sebarang mata.





Ia memang detik klasik bagi kebangkitan semula pasukan 'Die Mannschaft' untuk meneruskan cabaran dalam mengharungi baki satu lagi perlawanan menentang korea selatan minggu depan bagi melayakkan diri ke 16 pasukan terbaik piala dunia fifa 2018 di Rsusia.




Best Song Ever .....





THIS ARTICLE IS SPONSORED BY

THIS IS WHAT YOU REALLY WANT !!
THIS IS ABSOLUTELY AMAZING !!






Please LIKE if you like this article or give some comment, TQ